Wat kost het?

Een vraag die ik vaak gesteld krijg.
Toch is er geen direct antwoord op te geven, dit omdat de prijs afhangt van meerdere factoren.
Ik wil u in deze tekst de prijs enigszins verwoorden om het u zo duidelijk mogelijk te maken bij het samen stellen van een pakket.

Factoren!

Het exterieur:
Een van de meest prijs bepalende factoren is de maten van polijsten en de vorm van bescherming na het polijsten. Polijsten wordt onderschat en helaas gezien als even doen. Om een lak tot 95% perfectie te polijsten, ook de kleine randen en moeilijk te polijsten delen zoals rondingen, gaat al snel in de uren lopen. Het hoeft uiteraard niet tot het laatste krasje eruit is, een ding krijg je er altijd mee terug en dat is glans ongeacht de hoeveelheid krassen die achter blijven. Een simpele berekening als voorbeeld: 2 dagen polijsten 16hr x uurloon = polijstprijs. Zo kan je in percentage kijken in 25%, 50%, 75% en 90%-95% correctie, maar is dit dan de prijs?

Voorbehandeling:
Nee, de auto moet voor het polijsten tot in detail worden geprepareerd en schoongemaakt, zeker als er na het polijsten op de lak een glascoating wordt aangebracht! Een klus die minimaal 2 uur in beslag gaat nemen. Dit zijn de twee voornaamste behandelingen voor de lak, het voorreinigen en polijsten. Maar dan ben je er voor het exterieur nog steeds niet. Bij het polijsten komt stof vrij en er blijft een laag achter van het polijstmiddel. Bij de correctie van 75-95% en glascoating als bescherming zal de auto met stoom worden na gereinigd en 2x worden ontvet met IPA en Eraser. Dit om een perfect schone lak te verkrijgen, dit is een vereiste voor het aanbrengen van een glascoating. Ook het aanbrengen moet secure en goed gebeuren en vraagt gemiddeld 1,5 uur per laag die aangebracht wordt. Wanneer er geen coating wordt aangebracht kunt u bijvoorbeeld denken aan een 1 step methode. Hiervoor wordt er een polijstmiddel gebruikt welke licht corrigeert en direct beschermt, dit zal zorgen voor een correctie van +/- 25%. Een ander voorbeeld kan zijn een 2 daagse detail behandeling met een lite coating, hierbij zal de correctie rond de 35-40% zijn en wordt de lak beschermt met de genoemde lite coating.

Velgen:
Ook voor de velgen zijn er meerdere mogelijkheden. Zijn ze nieuw en nog nooit gebruikt, 1 a twee jaar oud of langer. Blijven ze onder de auto dan worden ze zo goed mogelijk gereinigd of gaan ze eronder vandaan. Bij het laatste worden ze intensief gereinigd zowel de binnen- als buitenkant en daarna voorzien van een laag coating.

Interieur:
Ook weer zo’n punt die je zo gek kan maken als je wilt. Alle stoelen eruit, karpet diep reinigen, leer reinigen en voeden met een crème of beschermen met een coating. Stoffen bekleding diep reinigen en beschermen. Of laat u het bij de standaard behandeling; stof vrij afnemen en stofzuigen. Ramen binnen en buiten nemen wij standaard mee in een behandeling.

Slot:
Uit de tekst begrijpt u dat een prijs op voorhand niet 1,2,3 te bepalen is en afhangt van uw specifieke wensen en budget. Maar of u nu bij ons komt voor 1 daagse behandeling of voor de complete detail behandeling, wij zullen altijd het hoogst haalbare uit uw budget halen en doen hier geen concessies in.

Met gedetailleerde groet,
E(Eric). Vander

×

Hallo!

Klik op een beschikbare detailer om een gesprek te starten of mail naar info@vanderdetails.nl

 

× Advies nodig?